Behöver du någon hjälp?

Innan du kontaktar oss kan det vara värt att kika igenom våra frågor och svar. Många gånger finns det enkla lösningar på de problem som kan dyka upp med TV, bredband och telefoni.

Frågor och svar

Om du upplever problem med dina tjänster kan du prova följande:
  • Starta om din Mediabox/bostadsswitch/Wetterbox/CPE/DRG (kärt barn har många namn).
  • Drag ut strömsladden i ca 5 min.
  • När strömmen är tillbaka på din Mediabox går vi till nästa steg:
  • Starta om router/dator (de skall vara helt strömlösa)
  • Starta om TV-box med strömsladden (Låt tvn vara igång innan tv-boxen startas)
  • Kontrollera att det fungerar.

Om det fortfarande är problem, kontrollera så ditt Stadsnät inte har driftstörningar (planerade eller oplanerade) ni hittar länkar till erat stadsnät nedan: Om ni inte ser någon störning där kontakta IP Sweden på tel 0300-15240

Driftinformation Stadsnäten:
  • Itux Driftsida: http://itux.se/driftinformation/
  • Itux Göteborg: http://www.goteborg.itux.se/driftinformation/
  • Itux Varberg: http://varberg.itux.se/driftinformation/
  • Varberg Energi: http://varbergenergi.se/ (Se på driftinformationen)
  • Kungälvs Stadsnät: http://www.kungalvenergi.se/driftinformation/
  • Wetternet Stadsnät: http://www.wetternet.se/pages/driftinfo
  • Borås Stadsnät: http://splitvision.se/storningar/
  • Serverado: http://www.serverado.se/planerade-arbeten.html
  • Kalejdo: http://www.kalejdo.tv/index.php/kundtjanst/problemlosning/driftinformation
Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss